mandag den 10. september 2012

Øj, se hvad jeg lige fik kreeret i aftes til Storm-drengen...

Et par fine tullebukser i ægte vintage blå babyfløjl & med lommer i grønne, turkise & blå nuancer fra Katvig!



Ægte vintage er babyfløjlen, fordi den faktisk er en del af en gammel babysovepose, som min moster fandt til mig i en genbrugs forrige år. Fin var den, men den var ikke rigtig brugbar, da den trods let foring ikke var varm nok, og den heller ikke kunne lukkes ordenligt til foroven. Så fik jeg idéen at bruge stoffet påny, og der var liiiiiige plads til, at jeg kunne klippe stof nok til buksebenene!

Jeg kan mærke, at jeg er rigtig glad for bare at tage et par eksisterende bukser og hurtigt kunne tegne efter eller bare tage udgangspunkt i, da jeg så på forhånd ved, hvordan pasformen er ;-) Derfor har jeg også her bare tegnet mønsteret af efter et par tullebukser, som Storm har i forvejen og som sidder superflot på ham; fundet i sin tid inde på http://www.trendsales.dk/nfo/boernetoej. Og så fandt jeg selv frem til en fin form til lommerne...


En feature, som jeg er blevet rigtig glad for at bruge, er at jeg dropper skråbåndet og i stedet syer "skråbånds-kant" af et stykke bomuldsrib. Jeg synes faktisk, at det ser pænere ud, da bomuldsribben er i en flottere kvalitet end de almindelige skråbånd, at det kan strække sig flot med i "svinget", og det samtidigt matcher ribben foroven og forneden, så jeg synes, det virker rigtig fint og er meget nemt at arbejde med! Derudover syer jeg det på, så det står lidt "ud" fra bukserne - dén effekt kan jeg godt lide ;-)

Storm er også rigtig glad for sine nye bukser og skulle selvfølgelig have dem på i vuggestuen i dag! Her poserer han for kameraet her til morgen, og jeg skal love for, at han også fik poseret over i vuggestuen, hvor han var meget stolt over sine nye fine bukser, som mor havde syet til ham ;-)




Hvad synes du om bukserne?

           Trendsales Blog Partner
           * Jeg er sponsoreret af Trendsales i form af diverse VIP-fordele,
             men jeg modtager ikke betaling, og mine meninger er helt mine egne ;-)

4 kommentarer:

  1. Ih hvor er de fine! Du er da bare god:-) Kan godt forstå du er tilfreds og det er så dejligt når man kan genbruge noget.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Christina! Og så fra dig som også gør dig så fint ud i kreative bukser ;-) Jeg har selv holdt en (ufrillig) sypause i næsten 2,5 år, så det er skønt at komme i gang igen med krea'rierne:-)

      Og ja, det er nemlig bare rigtig dejligt, når man kan genbruge - det er så tilfredsstillende, når man kan få noget nyt og brugbart ud af noget ellers gammelt og kassérbart ;-)

      Sommerhilsener,
      Maja

      Slet
  2. De er godt nok lækre. Han er en lækker dreng ham Storm .
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik'? Vi synes også, han er temmelig dejlig ham Storm; vores lille lækre langhårede hippie-trold! Og nu skal han om ikke så længe på modeljob for vores yndlingstøjmærke - det bliver spændende... ;-)

      Sommerhilsener,
      Maja

      Slet

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)