søndag den 12. august 2012

Så står den på retro ballonbukser...

Så holder vi sommerferie, og jeg har slæbt mig lidt forskellige stoffer med og fået lånt mig til svigermors Singer, for jeg mangler desværre pedalen til min egen Pfaff :-(  I morgen håber jeg at kunne komme forbi en stofbutik og få købt noget fløjl og bomuldsstof foruden lidt forskelligt tråd og elastik, som jeg desværre ikke lige fik med mig i farten...

Jeg vil nemlig rigtig gerne lige hygge lidt med at sy nogle forskellige retro ballonbukser til Storm fra samme nemme udgangspunkt. Derfor vil det første par blive ud fra noget af det, jeg har fået med mig af stof: limegrøn velour og vintage Graziela-æblestof, som jeg har simpelthen har bunkevis af (vi snakker rigtig maaaange meter, så der skal nok komme mange andre lækre retro-ting ud af det)! Derudover har jeg også lidt forskelligt Småfolk, Katvig og Danefæ - erhvervet hos Retro Rhubarb. Jeg har lavet en fin aftegning til nogle flotte lommer, og så tror jeg bare jeg tilføjer rib foroven og elastik forneden, og da jeg ikke har noget skråbånd til lommekanter, bliver det nok bare med en kontrastfarvet ribkant i stedet; håber det går ;-)

I forgrunden anes den ene lomme: Graziela-æblerne med orange kant...
Jeg har ikke noget mønster med mig, og derfor har jeg tegnet mit eget mønster efter øjemål på et par af Storm's Krutter-bukser, som jeg har købt på Trendsales for et par måneder siden, og som bare passer Storm så fint (det er den klassiske ballon-model med en fin applikeret Vespa-scooter forneden). og jeg er helt vild med pasformen på dem ;-)

De lækre Krutter-bukser, som står (delvis) model...
Jeg er i gang med det første par her til aften og håber at få dem færdige i morgen. Det er da skønt, når man har tiden til selv at sy, og så kan man jo altid kigge forbi Trendsales og få sig lidt inspiration fra både nyt og hjemmegjort - det gør jeg i hvert fald selv ;-) Og når man så ikke har tiden til at sy totalt lækre seje retro ballon-bukser, kan man jo lige som mig også liiiiiige kigge forbi børnetøjssiden, som altid har en masse lækkert - og inspirerende ikke mindst børnetøj

Pssssst... HUSK at deltage i min Give Away, for der er kun få dage endnu, til jeg trækker en vinder af 1 sæt flotte farverige wall stickers til unik væg dekoration ;-)


           Trendsales Blog Partner
           * Jeg er sponsoreret af Trendsales i form af diverse VIP-fordele,
             men jeg modtager ikke betaling, og mine meninger er helt mine egne ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)