onsdag den 22. august 2012

Flere loppefund fra den bornholmske ferie...

Mens vi ferierede et par uger på den bornholmske ø, kom jeg jo heldigvis forbi et loppemarked eller to eller 5, måske 6? ;-) Jeg gjorde i hvert fald nogle rigtige gode kup - nogle af dem, har I set, men jeg mangler at vise Jer lidt mere...

Jeg kom gående med en veninde i Rønne og vores respektive børn, da der tilfældigvis lige var et lille bitte loppemarked ude foran posthuset. Og dér fandt jeg denne lækre Raadvad-sag til kr. 70,-:


Jeg har allerede én på køkkenbordet i mørkebrun, som jeg har arvet fra min bedstefar, men jeg synes bare, at den sorte passer bedre ind i vores indretning. Desuden mangler der den der spænde-tamp på denne sorte, så den vil jeg tage fra den brune, og så tænker jeg, at den brune skal stå på en reol med bøger i på et tidspunkt - det kan da også være fint, ikke?

En af de sidste feriedage tippede førnævnte veninde mig så om et børneloppemarked, og der smuttede vi jo så også lige forbi! Her fandt jeg en kæmpe pose Duplo til intet mindre end kun kr. 150,- (ville mindst koste kr. 400-500,- på DBA og andre steder, og der er meget mere, end det ses på billedet), så dér følte jeg mig rigtig heldig, for Storm eeeeelsker bare at bygge huse til dyrene :-)


Vores naboers børn har haft leget i vores have, hvilket vi elsker, for det er bare skønt med ekstra liv og sjov derude! De har så også forsøgt at få deres (i denne sammenhæng) store numser ned i Storm's babygynge, hvilket den ikke lige kunne holde til... :-/ Storm behøver ikke babygynge og har faktisk aldrig behøvet det, for allerede før han var 1 år, kunne han godt forstå, at han skulle holde ved snorene på den almindelige gynge, og vi kunne så gynge ham forsigtigt uden et eneste uheld! Men - Storm er nu en vildbasse på 2,5 år, og selvom han jo stadig sagtens bare kunne sidde på den almindelige gynge, så vil han helst op i babygyngen, for så kan vi gynge ham helt vildt og uhæmmet; så højt, som det lader sig gøre! Og SÅ er Storm glad ;-) Så for 20 dask blev en babygynge vores - den er helt magen til vores egen orange med dyt-horn, men bare i farven rød og superfin!


Derefter nærmest snublede jeg over denne fine pose fyldt med originalt retro Brio-togbane til KUN kr. 50,-, som kan supplere den mængde, som Storm har arvet fra sin far - så skal han nok få bygget nogle fine baner i stuen... Dét er bare et kup!


Og sidst men ikke mindst - og det var faktisk det første, vi så på loppemarkedet - en rigtig fin lastbil med helikopter på. Da jeg så den, tænkte jeg med det samme, at det måtte være et hit hos Storm, og ja - han syntes nemlig lige præcist, at den var fantastisk! Markedet var dog lige åbnet, og jeg stod kun med sedler, hvilket sælger også gjorde, og da de kun ville have kr. 20,- for den, kunne jeg ikke lige runde op ;-) Så jeg måtte reservere den til senere betaling og langsomt forklare Storm, at den skam ventede på ham, og at han nok skulle få den med hjem. Da vi til sidst var klar til at gå, og jeg havde fået mig nogle mønter til betalingen - ja, så gik Storm helt målrettet tilbage mod boden - han vidste simpelthen helt præcist, hvor hans nye smart lastbil med helikopter stod og ventede på ham ;-)


Loppemarkeder kan man da bare aldrig få nok af, vel? ("Jo!" ville svaret være, hvis jeg spurgte husbonden :-D ) 

5 kommentarer:

  1. Super fine ting.. Brio sættet er bestemt et kup!
    Heldige Storm :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak - det synes vi også ;-) Både Duplo'en og Brio'en blev solgt alt, alt for billigt, men de var jo ligesom mig glade for handlen - og dét er det vigtigste, at begge parter er tilfredse!

      Især ved Brio'en kunne jeg næsten ikke få sagt: "Dét køber jeg" hurtigt nok, i frygt for at der skulle være en anden, der nåede at springe til før mig :-D

      Give Away hos Conner✩s Nest...♥

      Slet
    2. Det kan jeg sørme godt forstå. Det er også et vildt scoop :D

      Slet
  2. Loppemarkeder er så skønne og det er nogle dejlige ting du fik med hjem:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak - jeg ELSKER loppemarkeder og kan i princippet IKKE få nok, ha ha :-D

      Dog har jeg slet ikke rigtig været afsted her i Nordsjælland de sidste 2 års tid, da jeg synes, weekenderne har været primært dedikerede til Storm, ro og familieafslapning. Da han var helt lille, havde jeg ham med i vognen et par gange, men nu synes han da, at det er mægtig sjovt at have været med mor på loppemarkeder, mens vi var på Bornholm ;-) Nok også fordi, jeg har fundet sådan nogle lækre ting til ham :-)

      Give Away hos Conner✩s Nest...♥

      Slet

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)