søndag den 12. august 2012

Dagens loppefund og næsten færdige retro ballon-bukser...

Min bedre halvdel er igen i dag afsted til klatrekonkurrence, og da jeg ikke har lavet nogen legeaftaler til Storm-drengen i dag, har vi bare hygget ;-) I morges tog vi til et lokalt loppemarked og fandt et par få lækre ting til meget få penge...

Lækker vintage Irma-kaffedåse til kr. 20,- (et megakup), turkis foret vinterhue & en hæklet spids alfehue til hhv. kr. 5,- og kr. 25,-...
Gravko til Storm kr. 25,-...
Og så er jeg næsten færdig med de retro ballonbukser til Storm. Nåede lige at sy lidt, mens han sov til middag, men da jeg også havde andre ting, jeg lige skulle have lavet (læs: drikke en kop kaffe i fred og ro), nåede jeg ikke til ribkanten forneden, så det må jeg gøre i morgen.. Tror de bliver orange!


Det er rigtigt dejligt at kunne sy igen ;-) For jeg har nemlig haft en lang (ufrivillig) sy-pause, da jeg ikke har pedalen til den ellers lækre Pfaff, jeg har arvet fra min mormor, der var syerske (og som forøvrigt lærte mig at sy, da jeg var blot 5 år gammel :-)... Da jeg arvede den, gav jeg straks min egen symaskine væk til en veninde, blot for så at opdage at pedalen til Pfaff'en ikke lå sammen med maskinen, så nu skal jeg lige have fundet ud af, hvad jeg så gør fremover...

Jeg ved nemlig ikke, om jeg aldrig fik pedalen sammen med maskinen, eller om den er blevet forlagt i kælderen, efter jeg fik den. Maskinen blev nemlig leveret, lige som Storm kun var knap 2 måneder, så der må jeg altså klart beråbe mig amme-hjerne, for jeg husker det ganske enkelt ikke.. Vi er heldigvis næsten igennem alle vores ting i kælderen i den helt store udsortering, hvor vi gennemgår alle de ting, vi ikke fik pakket ud under vores indflytning for 2,5 år siden, som fandt sted lige inden, Storm blev født. Så vi har bare ikke haft overskuddet før nu, synes vi - så der må krydses fingre! Og ellers må jeg høre Pfaff, om det er muligt at købe en ny pedal til den efterhånden aldrende Pfaff-model..


Ellers vil jeg bare i mellemtiden glæde mig lidt over at finde gode billige loppefund, da der er aaaaaalt for lang tid til næste loppe-weekend! Har dog spottet et mindre bymarked allerede på fredag :-) Og mon ikke også jeg kan spotte en genbrugsbutik eller to?

Og pssssst... HUSK at deltage i min Give Away, for der er kun få dage endnu, til jeg trækker en vinder af 1 sæt flotte farverige wall stickers til unik væg dekoration ;-) 


2 kommentarer:

  1. Tillykke! Jeg giver dig en Liebster Blog Award.
    -Tjek dette indlæg for mere information:
    http://emmajensens.blogspot.dk/2012/08/liebster-blog-awards.html

    Håber du har lyst :-)

    SvarSlet
  2. Hej Emma :-)

    Jeg takker for din anerkendelse, men ønsker ikke at deltage :-) For mig er det bare online kædebreve, så jeg har valgt at springe over, når jeg bliver tilbudt blog awards til videresendelse, håber du forstår ;-)

    Solskinshilsener,
    Maja

    Give Away hos Conner✩s Nest...♥

    SvarSlet

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)