fredag den 21. oktober 2011

I ♥ Danefæ & lidt ekstra farvepep!

Tja, jeg har efterhånden 6 stk. Danefæ frakker - og det er ikke fordi, jeg ikke kunne have mange flere, men man bliver jo nødt til at begrænse sig ;-) Der er i hvert fald 4-5 andre modeller/farvekombinationer, jeg synes sagtens kunne have en plads i min garderobe :-D

Jeg har 2 sorte klassiske "Else" overgangsfrakker - og hvorfor 2 stk.? Jo, da jeg var gravid, syede jeg den ene ud med kiler i sort matchende strækfleece, så der var plads til en højgravid mave, for jeg kunne ikke forlige mig med at skulle undvære min Danefæ-frakke i de sidste måneder og bare nøjes "med noget andet" ;-) Og som I måske ved, så er Danefæ's overgangsfrakker jo syet af et stofmateriale, der er "gummi-coated" på bagsiden, og da jeg dermed jo lidt havde ødelagt idéen med det i siderne, hvor jeg syede kilerne, ja - så tænkte jeg, at jeg bare vil vedblive at have den liggende som "gravid"-frakke til, når jeg forhåbentlig igen på et tidspunkt skal ruge lidt på en lille ny... Og hvem ved, engang når den er brugt til det de gange, den nu skal, så kan det jo være, at der er en anden på Trendsales, der kunne tænke sig en flot "gravid"-frakke ;-) Så ja - jeg skaffede mig altså endnu en sort Else overgangsfrakke. Men så faldt jeg så også over én i rød - også model "Else", og den er bare SÅ flot! Så i princippet har jeg nu 3 frakker i samme model, hmmm... :-D

Alle de Danefæ-frakker, der pt. har bopæl hos mig ;-)

Da jeg startede ud som Danefæ-bruger for, hvad der nok snart er 6 år siden, var mit første køb den klassiske regnbue-regnfrakke i lyserød, rød, marineblå og brun. Jeg brugte den hvér eneste dag, og den fulgte mig bogstaveligt talt overalt, og jeg var bare super glad for dens snit og muligheden for at lyne op nedefra, så den også var praktisk på cyklen. Jeg brugte den endda også det meste af vinteren - nogengange med en tyk fleece indenunder :-) Men siden jeg har fået mine "Else" overgangsfrakker, som faktisk kan holde til rigtig meget vand, ja - så har jeg faktisk ikke rigtig fået den brugt...

Så købte jeg en flot forår/sommer-frakke, som er lyserød med røde fugle og højt taljesnit med rødt bindebælte - så fin ;-) Jeg brugte den dét forår, jeg købte den, den følgende sommer og faktisk oktober med, men så blev den desværre for lille over brystet, da jeg blev gravid den følgende sommer. Mon jeg kommer i den igen?

Så kom som omtalt de 2 stk. sorte, så den røde og så den sidste addition, som er en lilla model "Else" - men i den tykke forede vintermodel. Den er også rigtig lækker at have på, men jeg skal stadig vænne mig til, at den er EKSTRA-varm, for jeg er ellers ikke en person, som skal have for meget varme på kroppen... Den er heller ikke helt så bevægelig som overgangsfrakkerne, men måske er det bare indtil, den bliver brugt og bliver lidt blødere... Og så elsker jeg bare Danefæ's fine for, som f.eks. er regnbuefarvet eller det blå og hvide svaneprint ;-)

Så ja - det er mine 6 Danefæ-frakker, som faktisk slet ikke har kostet en formue, hvis det var dét, du sad og tænkte? For alle Danefæ-kuppene er gjort på Trendsales - enten som næsten som nye eller helt nye fejlkøb! Således har jeg sparet intet mindre end mellem 65-75%, for der er ikke en eneste frakke, jeg har givet mere end kr. 500,- for! Vildt, ikke? Når f.eks. overgangs- og vinterfrakkerne koster hhv. kr. 1399,- og 1499,- i butikkerne.. :-D

Men hvor kommer al det her Danefæ-snak fra? Jo, jeg knækkede den ene lynlås-dims på min sorte frakke her den anden dag og tænkte så: "Hvad har jeg lige ved hånden, som jeg kan fikse den med..?" Og ja, så kom jeg også til at tænke på, hvor glad jeg bare er for alle mine fine frakker :-D

Men I kan da lige først få et kig på en lille ekstra detalje, jeg tilføjede min sorte "Else" overgangsfrakke sidste år:

En fin stofbroche bestående af 3 stofblomster med knapper - er den ikke fin? Brochen købte jeg for et par år siden hos Frøken Larsen på Trendsales, hvor man selv kunne vælge stofkvalitet, farver, bånd & knapper...
Og så knækkede min øverste lynlås-dims jo som sagt her den anden dag, og jeg fandt lige et keramikperle-armbånd frem fra min toilettaske, og klippede det op og bandt det på. Det er så blevet min redning, nu hvor jeg er på ferie på Bornholm og ikke lige har andet rednings-"gear" ved hånden:

Keramikperle-armbåndet i alle regnbuens farver er faktisk også fra Frøken Larsen på Trendsales og købt sidste år! Så det er lidt pudsigt, at disse 2 ting købt uafhængigt af hinanden, nu begge pryder min frakke så flot ;-)
Og sådan ser min frakke så ud, når lynlåsen er lynet op og sidder flot ved siden af den sjove broche! Er det ikke fint?

Så ja, I ♥ Danefæ & lidt ekstra farvepep!

Conner

2 kommentarer:

  1. Hej Maja
    Kom lige helt tilfældig forbi din side - hvor er det dejligt at se at "tingene lever". Blomsterne er SÅ flotte, og jeg får helt lyst til at begynde at lave dem igen - perlerne taler for sig selv, det er utrolig flotte farver - dejligt at du er så kreativ og kan genanvende syslerne på en god og brugbar måde. Glædelig jul til dig og dine
    Knus og kram Annette, Frøken Larsen Design <3

    SvarSlet
  2. Hej Annette ;-)
    Hvor sjovt at "møde" dig her :-) Og ja, som du kan se og læse, er jeg bare superglad for dine ting så derfor måtte jeg altså lige linke, så andre også kan få adgang til din lille Trendsales-grotte! Jeg har også et par keramikkugle-halskæder fra dig og har også tidligere haft skrevet til dig, om du ikke vil genoptage din "blomster"-produktion. For ja, jeg husker så mange andre af dine kreative blomster, der var så fine og flotte, og som jeg godt kunne tænke mig at få fingrene i ;-)
    Du må også have nogle skønne juledage sammen med familien!
    Knus fra Maja

    SvarSlet

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)