mandag den 1. oktober 2012

Kan ikke få nok: Endnu 2 hold blommer-syltning ;-)

Tja, hvad skal man gøre, når man bliver ved med at få lækre friske blommer ind ad døren? Så bliver man jo nødt til at sylte, så man har lækkert forråd til vinteren ;-) Jeg fik nemlig endnu en portion blommer af svigerforældrene - en fin lys rød/orange blomme, som jeg blandede med lidt pære og æble, jeg havde i overskud...


Gætter på, at det er de almindelige Victoria-blommer :-) Slutresultatet blev i hvert fald en flot lys rosa/orange farve med let syrlighed!

 
Dertil kom en veninde et par dage efter med flere bakker blommer fra hendes svigerforældres frugtplantage på Fejø - helt dyblilla og med helt lys gul midte - superflotte!


Jeg glemte at høre hende, hvad sort de er, men mon ikke, det er de lækre Kirkes-blommer? De var meget mørkere, end det ses på billedet - næsten sortlilla, og de er endt i den flotteste dybe pink nuance som en fin blanding af lilla og gul og med kraftfuld smag, uhmmmm.... :-)


4 kommentarer:

  1. Jeg kan anbefale kanelsyltede blommer hvis du modtager flere blommer fra nær og fjern ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet, Michelle :-) Det vil vel gøre sig godt til et par juleboller ;-)

      Slet
    2. Og til is og andre desserter ;)

      Slet
    3. Nåh, ja - skidegod idé! Tak for det ;-) Jeg har også lavet en ordenlig stor portion blommekompot, som jeg tænker jeg vil bruge til en hjemmelavet fødselsdagslagkage i november, mums :-)

      Slet

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)