onsdag den 22. februar 2012

...og Deer in the Woods på bordet & stolene - I ♥ it ;-)

Det startede med dugen på bordet for snart 2 år siden...


Jeg har egentlig aldrig været til dug på bordet; altså i den forstand, at der er noget stof som hænger og dingler ned fra sideren - jeg synes ganske enkelt, at det ødelægger det meste af æstetikken ved et bord (dog nok med undtagelse, hvis man har et meget grimt bord, man gerne vil skjule :-D)! Men jeg synes, vi har et rigtig fint bord - godt nok et gammelt bord med hak og revner, men et robust brugsbord, som kan tåle en masse spild, barneleg osv.

Jeg er selv vokset op med lige præcis sådan et bord, og pudsigt nok har min bedre halvdel så arvet ét magen til fra sine bedsteforældre. Bordpladen var dog godt slidt med mærker efter glas flere steder, så bordet fik forrige år en "nem" make-over: En Susanne Schjerning-dug, som ikke hænger ned over bordet, men som er tapet fast rundt i kanten med malertape skjult under bordpladen, så den sidder helt flot og glat fast - en ganske fin detalje, hvis jeg selv skal sige det ;-)


Det startede med, at jeg fandt en rest af dugen, og den kunne lige passe til vores bord og matchede så flot ind i alle vores farver. Derefter fandt jeg billigt en kæmpedug i 320 cm længde til halv pris, så den købte jeg og klippede op i 2 stykker. Så nu har jeg 3 ens duge, så der kan komme et nyt på, når det andet en sjælden gang skal vaskes (er jo ellers fint vaskbar med klud og sæbe, da det jo er en akrylbelagt bomuldsdug og har kvaliteterne som en voksdug, men især kanterne kan efter et stykke tid godt trænge til lidt mere, da overfladen er mere ru i det). Og så har jeg også garderet mig, hvis der skulle ske at komme et brændemærke på et tidspunkt, og jeg må kassere en dug, 7-9-13! :-D

Og for 1 års tid siden blev vores stole også iklædt skønne Deer in the Woods-gevandter ;-) For jeg faldt over et rigtig billigt sengebetræk og klippede det straks op og betrak vores 4 Ikea-stole med det, så de matcher bordet flot.

Først syntes jeg, at stolene og bordet med Deer in the Woods-tema blev lidt for meget, men min bedre halvdel syntes, det var vildt fedt, og jeg fulgte selv trop efter et par dage, hvor jeg havde vænnet mig til det. Nu synes jeg, det bare passer helt perfekt ind i vores skøre farveunivers ;-D


Især med prikken over iét - med mine hjemmelavede Deer in the Woods wall stickers på væggen - I ♥ it ;-)


Maja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)