fredag den 21. december 2012

Storm's unikke julepakkekalender...

Jeg har helt glemt at indvie Jer i Storm's julepakkekalender, som den tager sig ud hér i vores hjem i Esrum...


Jeg blev jo 35 år i slutningen af november, og i den anledning kom en pakke med posten fra min kære moster! Hun sender hvert år et lille hyggeligt sampak af forskellige spændende ting, og i år var der et fint ternet vintage stofophæng med lommer iblandt. Først tænkte jeg: "Hvad kan jeg mon bruge det til?", og så kom jeg i tanke om, at den jo kunne fungere som Storm's pakkekalender :-)

Det daglige indhold i Storm's julepakkekalender ser nogenlunde sådan her ud, og han glæder sig hver dag til at få suppleret til samlingen:


Jeg havde i forvejen købt en pakke med fine træhjerter med numrene 1-24, og jeg havde købt en stor pose brugt Duplo og en stak brugte bøger med Bamse & Kylling, Postmand Per, Peter Pedal og lidt forskellige julebøger - alle favoritter hos vores Storm-dreng ;-) Jeg havde nemlig besluttet, at jeg ikke gad det der gaveræs med ligegyldige, ubrugelige og billige ting fra Søsterne Grene/Tiger og ved at købe en kæmpe portion Duplo-klodser og bøger brugt, kunne det lade sig gøre, at Storm har kunnet få en masse brugbare ting - men stadig til billige penge :-) 


Så nu hænger stofophænget på vores kommode og har hver dag her i december fået påsat et nyt hjerte med den nye dato. Storm går hver morgen ned og kigger, hvad julemanden har lagt til ham, og hver eneste dag er der endnu en bog og endnu en portion nyt Duplo, og i den bagerste lomme ligger Postmand Per-julekalenderen, som skal have åbnet en ny låge...


Samtidigt øver vi så også tal og tælling, for hver gang tager vi et træhjerte af og hænger det op henne ved havedøren, og Storm ELSKER det ;-) (Jeg forsøgte at starte med at sætte hjerterne i numerisk orden, men Storm syntes, at hjerterne efterhånden skulle hænge efter farve - så derfor den ikke helt korrekte talrække - ligesom han vil have det :-D )...

Dagen i dag er så også Storm's sidste hele vuggestuedag, for selvom han kun er knap 2 år og 10 måneder, så starter han indkørsel i børnehaven allerede d. 2. januar, og et nyt kapitel kan begynde... :-)




4 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig god ide med brugt duplo og bøger... Jeg har endelig fået Hans overbevist om at 4 adventsgaver er vejen frem, så det gør det hele lidt lettere. Bodil er endnu ligeglad, så hun får bare som Hans, men mon ikke hun vil have hver dag til næste år - så er hun jo på vej mod 3 år og derfor noget mere bevidst...
    Sød stofpose. Den kan rumme lidt af hvert.
    God jul
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eline :-)

      Ja, jeg synes også, det endte med at være en rigtig god ting med brugte bøger & Duplo "serveret" i et fint stofophæng! Det har i hvert fald været et kæmpe hit hos Storm :-) Allerede i sommers fik jeg ellers idéen med at ville være gået i skoven og slæbe en kæmpe gren med hjem, som skulle hænge rå på endevæggen i vores stue. Derfra skulle samtlige pakke så hænge... Men jeg gik lidt fra det, for jeg var SÅ plaget af hovedpine i hele november samtidig med sygdom, så jeg kunne ikke lige overskue, hvordan jeg skulle få pakke noget, der ligner 50 gaver ind, pynte og hænge op.. :-/

      Så stofophænget var faktisk en bedre gave, end jeg lige regnede med, for jeg slap for indpakningen, og jeg behøvede ikke klargøre til hele måneden på én gang, men blot lægge gaverne i hver aften. Og Storm synes jo stadig, det er spændende at se, hvad de forskellige lommer rumme - så overraskelsesmomentet blev bibeholdt ;-)

      Der er ingen tvivl om, at når de nærmer sig 3 år, at de er meget bevidste om alt det her juleri! Storm ELSKER jul og julemanden og husker det også tydeligt fra sidste år, selvom han dengang endnu ikke var fyldt 2.. Og næsten hver dag hele det forgangne år har han dagligt set Bamse's Julerejse på Ipad'en :-D Så vi elsker også at se hans ansigt og glæde hver eneste morgen, og det ville vi ikke være foruden ;-)

      Også en God Jul til Jer ;-)

      Vinterhilsener,
      Maja

      Slet
  2. Jeg ønsker dig en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår :)
    Kh Sabrina / brineh.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for den søde hilsen, Sabrina ;-) Du og din familie må også have en dejlig Jul og et fantastisk Nytår :-)

      Julehilsener,
      Maja

      Slet

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)