mandag den 23. juli 2012

Sidste weekends loppekræmmer-fund...

...bestod af disse lækre sager!


Jeg og Storm-drengen tog i sidste weekend et hurtigt smut forbi det lokale årlige Søborg Kræmmermarked i Nordsjælland. Og lige da vi kom ind, fandt jeg en rød IKEA-elg, som vi faktisk gerne ville have haft til Storm, da han var yngre, da han eeeelsker julemanden (som han kalder "hu-huuuule-manden"), og han mener, at elge er julemandens rensdyr ;-) Vi synes også, den er federe end den noget mere traditionelle gyngehest, vi har haft til ham. Dog er Storm jo egentlig alt for gammel til en gyngehest nu, men fordi "det' hu-huuuule-mandens", kan den stadig gå og bruges lidt, inden den gemmes helt væk til næste barn :-D Prisen, jeg gav, var kun kr. 50,-. Og så kan den traditionelle og mere kedelige, vi har stående, ryge på vores eget loppemarked på et tidspunkt :-)

Jeg fandt også et fint lille skab med netfront hos én af kræmmerne, hvor der var prisskilt på til kr. 50,-! Også ALT for billigt, hvis du spørger mig, så derfor slog jeg også til på det med det samme ;-) "Har du undulater?", spurgte kræmmeren, for det skulle efter signende være et undulatbur til 4 tamme undulater, som så sidder på hver sin hylde, men som primært får lov til at flyve omkring. Mystisk, synes jeg! Den må være meget gammel, siden man har kunne få sig selv til at lade dem sidde på SÅ lidt plads :-D


Jeg tænker, at det skal være et medicinskab hængende på væggen - langt væk fra små barnefingre. Ligenu er vores medicin m.m. på en hylde højt oppe ude på vores toilet, men pænt er det ikke! Ved bare endnu ikke, om jeg skal slibe skabet ned og lade det stå naturligt, eller om jeg skal male det turkis?.. Hvad synes du?

Jeg faldt også over et rigtigt fint skuffedarium, som jeg spurgte til prisen på og regnede med at få svaret kr. 100-150,- retur, men da hun kun sagde kr. 30,- ja, så slog jeg til med det samme ;-) Min svigerfar sagde: "Du skal huske at prutte om prisen"! Men nej - jeg har rigtig mange erfaringer inden for loppemarkeds-hunt, og hvis prisen er så væsentligt langt under, hvad jeg synes, den er værd, og hvad jeg havde regnet med, jeg ville få af svar, ja - så vil jeg simpelthen ikke begynde at prutte prisen længere ned - dértil går min integritet ;-) Så kan jeg også gå derfra vel vidende, at begge parter er glade for handlen, selvom jeg måske kunne have sparet sølle 10-20 kroner hist og pist ;-) Jeg tror, det skal males i en fiks pang-farve! Ville det ikke være frækt?


Sidst, men ikke mindst fandt jeg en stor portion hjemmelavet pickles til kr. 35,- som jo enten kan bruges som den er eller iblandes rørt olie og æggeblommer til en lækker hjemmelavet remoulade. De hjemmelavede syltede pickles består af bl.a. blomkål, ærter, gulerødder, agurker, perleløg, bønner, gurkemeje og meget mere, og nøj - hvor smager det bare godt ;-)

Så det blev til 4 fine fund til ialt kun kr. 165,- og dermed langt under prisen af, hvad tilsvarende ville koste på de loppemarkeder, jeg normalt frikventerer ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Og har du noget på hjerte, som du liiiiiige må dele? ;-)